Kirándulás babával

Kirándul a mamacko klán

Amikor először kirándulni mentünk kismackó még csak 4 hónapos volt. Izgultam nagyon, mert ez volt az első igazi nagyobb kirándulásunk. Ekkor szembesültem először, hogy a gyerek előtti max 1 óra alatt mindent bepakolunk állapot helyett, most már bizony komoly előkészület a csomagolás. Lista lista hátán, hogy semmi otthon ne maradjon (a kád csak otthon maradt 😂), arról meg ne is beszéljük, hogy az autóba mindent valahogy be kell gyúrni. 😅

Most újra útnak indulunk. Ezúttal már sokkal nagyobb kismackó (11 hónapos), és már én is tapasztaltabb, felkészültebb vagyok. Az igazsághoz hozza tartozik, hogy hetek óta nem pihentem ki magam, mert kismackónak épp gyakran ébred éjjel időszaka van, de ez nem számít, majd pihenek ott. Szép vágyak! 🤣

Napokkal az indulás előtt neki fogtam listát készíteni, hogy mire lesz ott szükségünk, miből van kevés itthon és venni kell, hogy a kirándulás alatt ezzel ne kelljen foglalkozni, megnéztem milyen gyógyszerek vannak itthon, mit kell venni ha véletlen beteg lenne stb. A lista csak nőt és nőt. Mivel panzióba megyünk ezért főzni is kell. Össze írtam, hogy az egy hét alatt mit főzök kismackónak minden nap ebédre, mit eszik majd tízóraira és uzsonnára, majd elmentünk és szépen mindent megvásároltunk.

Mire figyelj ha útnak indultok:

• ha nem autóztok gyakran, akkor első alkalommal ne menjetek túl messze, max. 1-1,5 órás autó út. Nem biztos, hogy bírja az utat a baba, és az senkinek sem jó, ha úgy utaztok, hogy hátul a baba ordít.
  • ha hosszabb az út próbáljátok az alvásidőhöz igazítani az utazást, vagy hajnalba indulni, akkor álmos lesz és jó eséllyel alszik végig az úton
  • az autó ablakán legyen valami, ami megvédi a babát a tűző naptól (sima textilpelenka is jó, ha épp az van kéznél)
  • vigyétek a babakocsit, de ha erdős, túrázós kiránduló helyre mentek a hordozó nagyon jó alternatíva, és nem feltételen csak az erdőbe 😉
  • figyelj rá, hogy mindig legyen nálatok elegendő folyadék, a nagy melegbe a babák is hamarabb megszomjaznak. Ha még kicsi és csak szoptatod, akkor szoptasd meg gyakrabban.
  • készülj kis nasival az útra, és a kirándulás idejére is
  • hosszabb az út legyen nálatok étel, ha megéhezik a baba tudd megetetni. Ha még kicsi tudd megszoptatni, vagy ha tápszeres legyen minden nálatok ami szükséges az evéshez
  • legyen nálatok váltóruha, és hidegebb/melegebb időjáráshoz való alternatíva
  • a pelenkázáshoz szükséges dolgokat se felejtsd el 😉, koszos pelusnak kis szemetes zacskó, ha a túrázás alatt kellene tisztába tenni
  • a napirendet amennyire lehet tartsátok, de az sem baj, ha most kicsit felborúl, majd otthon újra visszaáll a rend
  • legyen nálatok nasi a nagyobb gyerekeknek és nektek is 😉
  • kullanccsal sajnos sok helyen lehet találkozni, így nem árt felkészülni ellenük. Nekünk a doktornő a kullancs elleni védőoltást csak 2 éves kortól javasolta (máshol 1 éves kort lehet olvasni), ezért mi most nem adhatjuk be kismackónak. Helyette ultrahangos kullancs elleni riasztóval és egy bio spray-el (GalaktivBio) próbálunk meg védekezni ellenük.
  • naptejet se felejtsétek otthon, ha még pici a baba jobb nem kenni semmivel a bőrét és inkább csak árnyékos helyen és nem a forróság a kint lenni vele. Nagyobb babát már be lehet kenni, én személy szerint próbálok olyan választani amibe minél kevesebb káros összetevő van, és jól kenhető, könnyen beszívódó legyen.
  • fertőtlenítő törlőrongy sajnos nem túl környezetbarát, de kirándulás alatt azért belefér. Én amióta kismackó megszületett ha megyünk kirándulni ott azért ezt-azt szeretek áttörölni.
  • kedvenc játékok, alvó játék NE maradjon otthon 😉, ha van nagyobb gyerek készülj neki az útra játékokkal amivel el tudja magát kicsit foglalni, ha unatkozna
  • extra tipp: az ajtóra ragaszd ki, hogy miket akartok venni és, hogy mit kell elzárni, kihúzni és mielőtt indultok pillants rá (nem marad otthon a babának a kádja 😉)

Ne aggódj minden rendbe lesz, az indulás nehéz és fárasztó, de az új élmények amiket közösen éltek át mindenképp megéri! ☺️

Kellemes és élménydús kirándulást mindenkinek! ☺️

Ti, hogy készültök a kirándulásokra? Van még valami jó ötletetek, tanácsotok ami kimaradt?

A blognak lett Facebook csoportja Expat mommies-Anyák,akik távol élnek a nagy családtól. Ha van kedvetek csatlakozzatok és hívjátok meg az ismerőseiteketis! ☺️